Hranice - Břeclav - Znojmo - Jihlava

6h 35´

Břeclav

Znojmo

V pondělí 9. července 2001 v 15:00 vyjíždíme z Hranic směrem na Bystřici pod Hostýnem. Dále pokračujeme přes Holešov a Hulín do Kroměříže, kde zjišťujeme, že sledovat dopravní značení na Kyjov vede auta po obchvatu, který není vhodný pro cyklisty. Lepší by bylo projet přes centrum města. Z Kroměříže vyjíždíme v 18 hodin. Krátce nato začíná pršet, a tak se na půl hodiny schováváme ve Zlobicích na autobusové zastávce. V Morkovicích jsme kolem 20 hodiny. Je nejvyšší čas najít si nocleh. Ten nacházíme asi 3 km za obcí v lese. Komáři nás nenechávají klidně usnout. Kolem půlnoci najednou přestávají bzučet, ale klid netrvá dlouho, protože začíná pršet. Za chvíli nám začal vlhnout i stan, takže spíme ve vodě.

Zpět na začátek

Úterý 10. července začíná v 6:00. Hrabeme se z provlhlého stanu, zjiš»ujeme škody a snídáme. O hodinu později balíme mokrý stan i spacáky a vyrážíme. Naštěstí svítí slunko a tráva po nočním dešti schne, takže můžeme už za dvě hodiny zastavit a na louce u cesty roztáhnout mokrý stan a spacáky. Slunko se snaží a tak po hodině sušení je všechno suché. Jedeme dál přes Kyjov a Milotice na hraniční přechod Sudoměřice - Skalica, který překonáváme ve 13:30. Na Slovensku jsme jen hodinu a půl. Přes přechod Holíč - Hodonín se vracíme do ČR. Jedeme přes Mikulčice, Týn a Hrušky směrem na Břeclav. Nakonec nacházíme velmi dobré místo v remízku u málo používané asfaltky. Na doslech je dálnice i železnice, ale ani jedna není tak blízko, aby nás rušila. Z dálky slyšíme hlášení nádražního rozhlasu v Břeclavi. Ruší nás jen komáři, ale těm se tu nevyhneme.

Ve středu 11. července vyrážíme v 7:30. Jsme jen poštípaní od komárů, ale jinak jsme s touto nocí spokojení. V Břeclavi doplňujeme zásoby, a v 9 hodin přejíždíme do Rakouska do Rheintalu. Jedeme přes Katzelsdorf a Falkenstein do Laa an der Thaya, kde přejíždíme státní hranici. Českému celníkovi jsme podezřelí a kontroluje naše tašky. Pohled na špinavé oblečení mu ovšem stačí a nechává nás projet. Na začátku Hevlína má Vojta problém s blatníkem, který operativně řešíme a jedeme dál. Původní plán přespat u Znojma a další den dojet do Jihlavy bere za své při silné průtrži mračen, která nás u Znojma zastihla. Rychle se rozhodujeme jet vlakem do Jihlavy k babičce. Na nádraží máme velké štěstí, protože tam dorážíme 20 minut před odjezdem vlaku. U babičky cesta končí.