Jihlava - Temelín - Písek - Benešov - Čáslav

5h 44´

Benešov

Čáslav

V pondělí 6. srpna 2001 ráno chystáme vše potřebné a v 9:30 opouštíme Jihlavu. Jedeme přes Batelov, kde potkáváme Radka a Častrov, kde obědváme a pokračujeme na Kamenici nad Lipou, kam sjíždíme z dlouhého kopce. Ráz krajiny se viditelně mění. Zvlnění terénu je výrazně menší. V Mirotíně na autobusové zastávce si dáváme malou svačinku. K večeru dojíždíme do Soběslavi. Přejíždíme slavnou E55 a ubytováváme se na noc v kempu.

Zpět na začátek

V úterý 7. srpna nás ráno budí sluneční paprsky, které prosvítají přes koruny stromů. Ještě ve městě nakupujeme zásoby a míříme dále na západ. Ujedeme jen pár kilometrů a musíme se poprvé schovat před deštěm. Ochranu nám poskytne autobusová zastávka v Mažicích. Naštěstí to netrvá dlouho a my už v poledne vidíme, co jsme vidět chtěli, a to Temelín. Kousek od elektrárny poobědváme. Pak následuje cesta kolem celého objektu, která končí ve stejnojmenné obci. Zde se opět musíme schovat před deštěm. Další zastávkou je Písek. Po krátkém odpočinku a svačině si prohlížíme starý kamenný most. Po nedávné opravě však vůbec ne vypadá jako starý most. Nakupujeme proviant a míříme na sever. Protože se blíží večer, hledáme místo na spaní. U obce Vráž je v lese krátká značená turistická stezka na které je přístřešek. Po značce (modrý trojůhelník) se s kolem jde špatně, ale když se neopustí lesní asfaltka, tak se tam dostat dá celkem snadno. Stačí po cca 2 km odbočit vpravo na rozbitou asfaltku (středem cesty prorůstá tráva). Přístřešek má tvar šestiůhelníku o straně cca 2 m. Dva kluci s kolama se v něm pohodlně vyspí.

Ve středu 8. srpna dopoledne přejíždíme Žďákovský most. Pauzu na oběd si děláme v Sedlčanech. Odpoledne nám nepřeje počasí, spoustu času strávíme na autobusových zastávkách v Křečovicích a za Neveklovem, ale i tak plníme plán a na večer dorážíme do Benešova. Kemp u Konopiště vypadá divně, je plný Holanďanů a Němců a jejich karavanů a ani tam nikdo ne ní u vstupu, a tak se rozhodujeme, že přespíme někde v lese. Naštěstí je kolem Konopiště zámecký park, kde je možné najít odlehlý koutek.

Na čtvrtek 9. srpna připadl závěr této cesty. Při výjezdu z Benešova nás opět zastavují kapky deště. Naštěstí se mraky po několika minutách rozpadají a my můžeme vyrazit. Jedeme přes Divišov a Český Šternberk, kde obdivujeme hrad a nadáváme na dlouhé stoupání do Uhlířských Janovic. Hned po vyjetí z města začíná kapat, takže opět hledáme vhodný úkryt, a to na zastávce v Mančicích. Po dešti ujedeme ještě pár kilometrů přes Onomyšl do Kutné Hory, kde hledáme napřed hodinářství (zastavili se mi hodinky) a pak cykloservis (uvolnil se mi střed). Přitom vidíme i kamennou kašnu a siluetu chrámu svaté Barbory. To už nás čeká posledních pár kilometrů do Čáslavi, kde s cestou končíme. Dále pokračujeme už jen vlakem.